петък, 21 ноември 2014 г.

Приказка за промяната



Имало едно време един човек, който постоянно недоволствал от живота си. Всеки ден се събуждал с мисълта, че днес отново му предстои един ужасен ден! Виждал само лошото и винаги с лошо завършвал денят му.
Една сутрин се случило нещо различно - събудил се, изправил се и забелязал нещо нетипично за него – домът му бил идеално подреден. Дрехите му били изрядно сгънати, закуската и кафето приготвени и сложени на масата, тиха и приятна музика огласяла стаята. Изненадата била огромна!
   -   Какво се случва тук? – не разбирал човекът.
Вместо да се зарадва и да се наслади на прекрасната гледка, той се изплашил!
-         Някой ми се подиграва! – сърдито казал той. – Сега ще видим кой си
позволява да влиза в моя дом!
Огледал навсякъде, търсил следа, но никой от никъде не се появил. Това съвсем го изплашило и той веднага изчезнал навън. Вървял по улицата с бързи крачки, разсъждавал и търсил логика в случилото се.
Така навън преминал денят му, но нямал друг избор, освен да се върне отново в своя дом. Потеглил с бавни крачки, а ударите на сърцето му зачестили когато наближил.
Страхувайки се, бавно отворил вратата. Всичко си било на мястото както сутринта – закуската изглеждала сякаш току-що е приготвена, а кафето ухаело прекрасно.
Седнал на края на леглото и пуснал любимата си телевизия. Вместо водещата на вечерните новини,  на екрана се показало едно малко момче. Изумен, той познал себе си като дете и се вторачил в екрана. Появила се неговата майка, неговия баща и всички роднини, които отдавна е забравил.
На екрана като на филм се показал целия негов живот!
Човекът изпаднал в шок! Гледал и не вярвал на очите си! Колко много ситуации е разбирал погрешно. Колко много моменти е пропуснал! Осъзнал, че животът му до момента е преминал напразно! За първи път легнал на пода и се разплакал.  Изпитвал непоносима болка и мъка за изминалите годините.
Пожелал да види родителите си и да ги помоли за прошка!  
Спомнил си за голямата любов, която пренебрегнал заради собствената си слабост. Дълго време страдал за нея, но все не намирал смелост да се обади и поиска прошка.
Сега на екрана видял, как и тя е страдала за него и очаквала той да я потърси. Вече е станала майка на две пораснали деца, но и до сега пази до сърцето си тяхната обща снимка.
Всичко било толкова различно от това, което той виждал със замъгленото си съзнание.
-         Мили Боже, покажи ми как да променя всичко в живота си! Нека да започна
отначало! Ще обичам всички, ще направя и невъзможното, за да бъдат хората около мен щастливи! – плачейки не спирал да се моли.
Изведнъж дочул тих и неземен глас:
-         Изправи се човече, погледни ме!
Изправил се той и пред него се появил прекрасен ангел с огромни, красиви, прозрачни крила, които поставил върху него.
        Аз съм тук, за да ти предоставя тази възможност да промениш живота си!
Имаш правото да избираш, дали да си отидеш от този свят и да се върнеш отново в друг живот или да продължиш да живееш както до сега. Ти решавай!
-         Не искам да живея повече така, по-добре е да си отида от този свят още сега!
-         Добре! – съгласил се ангела но, преди да зачеркнеш този живот трябва да
направиш три неща:
-         Първото е да започнеш да се радваш на малките неща, които сам ще правиш.
Ти решаваш какви ще са те.
-         Второто е – да забравиш страха, да се поставиш в опасна ситуация и сам да
намериш правилния изход.
-         Третото е - да изкопаеш своя гроб и да останеш три денонощия вътре без да
излизаш!
-         Това е всичко което трябва да направиш! Ще се справиш ли?
-         Това са големи изпитания за мен, но ще направя всичко възможно за да спася
душата си!
В следващите дни, човекът не спирал да се бори със себе си. На всяка цена трябвало да направи промяната към по-добрия живот за който започнал да мечтае. Всяка минута си представял как ще започне нов живот, в нов свят, с нови хора! Това толкова много го мотивирало, че всичко започнал да прави с лекота и удоволствие.
Трябвало да се заеме с изпитанията! Решил да започне от последното - да изкопае своя гроб и да остане в него три денонощия.
Започнал да копае и с огромно нетърпение очаквал да го види завършен. Когато това се случило той изпитал необикновена радост и веднага легнал вътре.
До този момент не се замислил какво му предстои в тези три денонощия и през колко трудности трябва да премине. Изпитанията сега започвали!
През деня духал много силен вятър и пръстта падала върху него. Валял проливен дъжд и водата го заливала. През нощта идвали животни и го дърпали, разкъсвали дрехите му, хапели го, но той бил непреклонен. Нищо не било в състояние да го накара да се откаже.
На третия ден до него застанал ангелът и го погалил с крилото си. Човекът се изправил, усмихнал се и му казал:
-         Ангеле мой, аз всичко разбрах! Ти ме постави пред изпитания, които
бяха нужни, за да направят от мен Нов Човек! Аз започнах от последното, а то ми показа и първите две. Радвах се на всяка шепа пръст и с нетърпение очаквах момента, когато ще легна в собствения си гроб. Не се страхувах, не се изплаших от вятъра, от дъжда, от животните, от раните, които ми направиха. Сега аз съм нов човек и започвам живота си отначало в един нов свят! Благодаря ти затова, че дойде при мен и ми показа пътя!
Ангелът се усмихнал, прегърнал го нежно и от радост потекли сълзите му.
Една сълза паднала в изкопания гроб и се превърнала в минерален извор, който бликнал като фонтан.
Водата в този извор била вълшебна – лекувала всяка наранена душа!
Има го и до днес! Само душа копнееща за промяна намира пътя до него!

11. 2014 г.
автор:  Нели Пенева

Няма коментари:

Публикуване на коментар